Kan jag returnera en produkt?

Om du ångrat dig och vill returnera en produkt, kan du göra det inom 14 dagar efter det att du mottagit din beställning. Då mailar du bara till support@uniscent.se så skickar vi en retursedel till dig. Kostnaden för returer är 79 Sek.
Försäkra dig alltid först om att returen uppfyller följande villkor:

Returer ska skickas inom 14 dagar efter att du mottagit beställningen.
Våra produkter kan endast returneras vid obruten förpackning och om plasten sitter kvar.

Följande produkter kan inte returneras: Personanpassade produkter såsom produkter speciellt beställda för kunden.

Returen skall helst skickas i den ursprungliga kartongen, annars i oskadat paket.
Om förpackningen är bruten eller produkten skadad när returen kommer till oss förbehåller vi oss rätten att neka återbetalning samt debitera för ev. skada.

Vid retur med postnord, be alltid om ett kvitto på försändelsen och spara detta till dess att vi behandlat din retur.

Alla produkter omfattas av våra allmänna villkor och du kan alltid returnera beställda varor enligt din ångerrätt.

 

Hur lång tid tar det för återbetalning?

Så fort vi har behandlat en mottagen retur ifrån dig kommer vi att göra en återbetalning på samma betalningssätt som du betalat med. Om du mot förmodan inte mottagit din återbetalning inom 8 dagar efter det att du postade returen, ber vi dig kontakta oss på support@uniscent.se. Om du valt att betala senare med Klarna kommer detta justeras på din faktura hos dom och har du redan betalt så kommer Klarna ordna med din återbetalning och då kontaktar ni dom.

Kan jag lämna en retur i en butik eller hos era återförsäljare?

Nej, det går inte.

Kan jag byta produkt efter att jag beställt? Nej, det går tyvärr inte. Returnera den produkt du beställt och lägg sedan en ny beställning.

Garanti enligt gällande lagar

Artikeln skall enligt gällande lagar fungera på så sätt som du rimligen kan förvänta dig att den gör. Du som konsument får ha olika förväntningar på olika produkter varför gör att det inte finns någon lagstadgad termin.

Produkten är inte som jag förväntat mig, hur gör jag?

Vi strävar självklart efter att alla våra kunder skall vara så nöjda som det går med sina produkter. Vi arbetar endast med erkänt kvalitativa leverantörer som kan garantera att produkterna uppfyller de höga krav vi har gällande både kvalitet samt avtryck på miljön. Om du mot förmodan känner dig missnöjd så kontakta oss på support@uniscent.se. Bifoga kvitto och om möjligt även en bild på produkten samt en beskrivning av felet på varan. Notera att om produkten uppfyller de krav vi har på produkten så är det inte en reklamation, utan det skall vara fråga om ett produktionsfel för att det skall godkännas som en reklamation. Du kan heller aldrig reklamera eller returnera en produkt för att du personligen inte gillar den när du väl brutit förpackningen.
Reklamationsrätten innefattar fel på produkter som uppkommit av naturlig orsak, inte fel som uppkommit av felaktig användande.

Hur länge förväntas min produkt hålla?

Varje produkt har en hållbarhetstid som står på förpackningen. Denna tid gäller efter det att man öppnat produkten om man följer de anvisningar som följer varje produkt. Varje produkt har också en hållbarhetstid på 2 år vid obruten förpackning.
Förvara alltid produkterna svalt, torrt och mörkt.

Kan jag beställa något som är slut i lager?

Maila oss på support@uniscent så svarar vi så fort vi kan på er förfrågan.

Kan man få ett doftprov skickat innan man lägger order? Nej, tyvärr har vi inte den möjligheten. Besök gärna en av våra många doftsatta miljöer för att få en känsla av de dofter vi säljer till privatpersoner.

Kan man köpa refill till era produkter?

Nej, tyvärr kan man inte det i dagsläget.

Hur använder jag mitt ljus på bästa sätt?

Första gången du tänder ljuset är det bra om du låter det brinna i minst 2 timmar så att det blir en jämn yta när du släcker ljuset. Undvik dragiga lägen och låt alltid någon cm vax vara kvar av ljuset det sista för att undvika att glaset spricker. Lämna heller aldrig ljuset oövervakat!

Hur länge håller mina doftpinnar?

Det står alltid på förpackningen. De torra doftpinnar som inte används måste ligga väl inplastade för att inte förlora sin doft.
De doftpinnar av trä som står i olja kan man vända på för att öka doftens intensitet lite då och då, det kommer såklart göra att din doftolja förbrukas snabbare. Tänk också på att inte placera doftpinnar när ett element eller liknande värmekälla då det förkortar livslängden avsevärt. Även doftstickornas hållbarhet påverkas likt ljus av dragig lägen så försök att undvika detta när du placerar ut dina doftpinnar.

Vid en ev. allergisk reaktion, hur gör jag?

Tänk på att ingen av våra produkter är avsedda för att ha på huden och det är endast då en allergisk reaktion kan uppstå. Tänk därför på att alltid utgå ifrån dig själv och vara försiktig med att ta i våra produkter och när du sprayar med våra doftsprayer så du undviker att få det på dig eller någon annan.
Tänk också på att vissa personer kan vara överkänsliga mot doft och att våra produkter främst är till för att skapa en känsla för de som älskar doft och speciellt våra dofter.

Om vår hållbarhet?

Våra produkter är inte testade på djur och är veganska i den mån de är tillverkade av naturliga råvaror såsom trä, vax eller liknande. Vi har heller aldrig palmolja i våra produkter. Vi jobbar ständigt med att se över hur vi med den ständiga utvecklingen kan arbeta än mer bättre för att bevara vår vackra jord.